marți, 26 februarie 2013

COMUNITATEA "19"

Cred că ar trebui, dacă nu chiar să fim obligaţi prin lege, ca măcar o dată pe săptămână să circulăm cu un mijloc de transport în comun pentru reanimarea spiritului civic. A face "naveta" în fiecare dimineaţă cu celebrul autobuz 19 (P.M.V.* - Mehedinţi) este un asemenea exerciţiu necesar. De când sunt navetist matinal (mă îmbarc la 7.30 fix din staţia terminus (?) de la "Nora") am început să mă salut cu vecini pe care nu i-am recunoscut ca atare în cele aproape patru decenii de când convieţuim pe aceeaşi stradă, poate chiar în acelaşi bloc, fără să ştim mai nimic unii despre ceilalţi. Acum ştiu ce probleme au tinerele mame cu grădiniţele de cartier, unde şi de ce îşi duc, unele dintre ele, progeniturile la şapte staţii distanţă de locul de baştină, cine ce-a mai gătit (după mirosurile impregnate în haine), care sunt destinaţiile preferate pentru vacanţele estivale, care profesor/profesoară este mai prost/mai proastă în accepţia elevilor-navetişti etc.. O întreagă lume se înghesuie zi de zi în autobuzul ce pare să-şi dea obştescul sfârşit la fiecare cap de linie. Apocaliptic sau nu, autobuzul "19" ne duce pe fiecare, zi de zi, spre locul de muncă, de învăţat sau de pierdut vremea. Ar merita o odă autobuzul "19", în care eroii să fie, bineînţeles, vecinii mei de cartier şi de navetă.

S-aveţi o zi de marţi cât mai bună!

Avem şi mitocani în comunitatea "19" care se manifestă ca atare. Repudiez asemenea gesturi, inclusiv sloganul, chiar dacă eu sunt fan CFR.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu